Ofte stilte spørsmål

Nedenfor finner du svar på noen av våre ofte stilte spørsmål. Kontakt oss hvis du ikke finner svar på ditt spørsmål.

 

1. Hva gjør jeg hvis produktet er defekt eller ødelagt?

Alle returer og krav må registreres og behandles på vår returnettside: returwebb.skruvat.no.

På returnettsiden registrerer du returvarene selv og får en leveringsseddel som brukes til å returnere produktet. Logg inn på returnettsiden med ditt brukernavn og passord for Skruvat.no.

Hvis du har flere spørsmål, kan du alltid Kontakte vår kundeservice, fortrinnsvis via e-post. Vær oppmerksom på at du alltid må sende produktet tilbake som bedriftspakke.

 

2. Hvordan kan jeg betale?

Når det er tid for å gå til kassen og betale for produktene i handlekurven, kan du velge mellom ulike betalingsalternativer. Du har 4 betalingsalternativer: Kredittkort, PayPal, faktura eller BankAxess (betaling fra bankkonto). Hvis du handler for over 1000 NOK er det også mulig med avbetaling/konto. Les mer om betalingsalternativer her.

 

3. Det står "på bestilling" ved siden av et produkt. Hvor lang er leveringstiden?

Hvis du klikker på et produkt for å se mer detaljert informasjon, for eksempel "på bestilling 2–4 dager", er det basert på at produktet er tilgjengelig fra vår leverandør.

 

4. Hvilken del passer til min bil?

  1. 1. Velg biltypen på startsiden manuelt, og klikk på knappen "VIS BILDELER"
  2. 2. Når du har valgt biltype, går du til menyen i venstre kolonne. Hvis du for eksempel ser etter bremseskiver, klikker du på menyen for bremsesystemer. Da vises alle bremsekategoriene med bremseprodukter til din biltype og -modell.
  3. 3. Bilprodusenten gjør noen ganger endringer midt i en produksjonsserie, så for noen biler kan det være flere alternative deler i samme kategori. Klikk på delen for å få mer detaljert produktinformasjon. Les alltid nøye gjennom den detaljerte produktinformasjonen slik at du velger riktig produkt til din bil.

Hvis du er usikker på en spesifikk del eller har noen spørsmål, kan du sende en e-post til vår kundeservice med informasjon om bilen og delen du ser etter, og vi vil hjelpe deg så godt vi kan.

 

5. Hvordan bestiller jeg?

  1. 1. Du bestiller på order at Skruvat.no. Du kan ikke bestille via e-post eller telefon, men vi hjelper deg gjerne via e-post eller telefon.
    • Velg biltype manuelt på startsiden og klikk på knappen "VIS BILDELER" (da vises bare delene til din biltype).
    • Finn de delene du ser etter gjennom menyen i venstre kolonne eller gjennom søkefunksjonen øverst på siden.
    • Når du har funnet bildelen, klikker du på "Kjøp", og produktet legges til handlekurven.
  2. Når du er ferdig å handle, klikker du på den grønne "Gå til kassen"-knappen øverst til høyre på siden.
  3. Handlekurven vises med alle de valgte produktene. Velg leveringsalternativ og registrer personlige opplysninger. Når dette er gjort, vises en grønn "Fortsett"-knapp.
  4. Kontroller opplysningene og les gjennom våre betingelser og salgsvilkår. Klikk så på avkrysningsruten for å godta betingelsene og salgsvilkårene.
  5. Klikk på den store grønne knappen "Bekreft bestilling".

Hvis du har problemer med bestillingen eller har noen spørsmål, kan du kontakte kontakte Kundeservice, nog vi hjelper deg umiddelbart.

 

6. Er prisene oppgitt med eller uten moms?

Alle våre priser er oppgitt med moms, bortsett fra hvis du er bedriftskunde som er logget inn på kontoen din. Hvis du klikker på et produkt for å se mer detaljert informasjon, er det også spesifisert om oppgitt pris er med eller uten moms.

 

7. Jeg får ikke fortsatt fra kasse og betaling?

Alle obligatoriske felt må være fylt ut for å fortsette fra kasse og betaling. Hvis det mangler informasjon, vises en rød linje. Når feltet fylles riktig ut, vises et grønt avkrysningsmerke. Når alle feltene er fylt ut, blir "Fortsett"-knappen grønn og aktiv.

 

8. Jeg vil sende produktet i retur?

Alle returer og krav må registreres og behandles på vår returnettside: returwebb.skruvat.no.

På returnettsiden registrerer du returvarene selv og får en leveringsseddel som brukes til å returnere produktet. Logg inn på returnettsiden med ditt brukernavn og passord for Skruvat.no.

Hvis du har flere spørsmål, kan du alltid Kontakte vår kundeservice, fortrinnsvis via e-post. Vær oppmerksom på at du alltid må sende produktet tilbake som bedriftspakke.

 

9. När behövs mitt personnummer?

Vi trenger ikke personnummeret ditt hvis du betaler med kredittkort eller via PayPal. Men hvis du vil betale via faktura, trenger vi ditt personnummer for din og vår sikkerhet. Vi må kunne verifisere din registrerte bosteds- eller bedriftsadresse og utføre en kredittsjekk. Hvis du betaler med kredittkort eller via PayPal er det ikke nødvendig med kredittsjekk. Les mer om våre retningslinjer for personvern.

 

10. Kan jeg hente bestillingen på lageret?

Nei. Alle bestillinger gjøres på www.skruvat.no og leveres via vår logistikkpartner i hvert land. Les mer om levering.

 

11. Hvor store er fraktkostnadene?

Vi har faste fraktkostnader inkludert moms for hvert land, uansett vekt, størrelse eller antall pakker.
Les mer om levering og fraktkostnader.

 

Fikk du ikke svar på spørsmålet ditt?

Hvis du ikke fant svaret på spørsmålet ditt, kan du Kontakte Kundeservice.